kawaiinekoanime

Alla inlägg under november 2014

Av Ella - 29 november 2014 11:02

Hej, som sagt just nu är jag på tåget och jag är påväg till Skåne^^ Min morfar fyller 70 år och dom fyrar det lite extra<3 Jag har bara lite internet så detta inlägg kommer inte bli jätte lång~ Iaf jag kan "prata" om skolan/ mitt liv för jag kommer inte på något annat :) haha :D Mina kompisar träffade Keyyo igår men jag gjorde inte det -.- Dom sa inget om att hon var där... Men hon bor ju i Gbg så jag kommer nog träffa henne någon annan gång :) Jag har träffat henne en gång för ganska länge sedan men då visste jag inte att det fanns någon keyyo -.-' Jag älskar hennes YT kanal :D

Tvd bild :D Nu måste jag avsluta inlägget men vi ses i nästa inlägg ^^

Av Ella - 21 november 2014 22:56

Hej, jag vet. Kl är 22.42 nu ~ Ganska sent men aja ^^ Iaf jag har sett alla avsnitt av Tvd (The vampire diaries) som har kommit ut nu. Säsong 6 har det kommit 8 avsnitt (tror jag). Och jag har sett alla dom, jag har också sett säsong 1, 2, 3, 4, och 5:an har jag sett lite bara... Men jag hoppade direkt till säsong 6 eftersom att den sänds nu. Och jag vet allt som hände i säsong 5. Men jag måste ju säga att: jag tycker verkligen om tvd<3 Jag älskar Delena (Damon & Elena) Och jag gillar jätte mkt damon^_^ Säsong 6 är verkligen spännande och varje avsnitt kommer på torsdagar (4 december kommer nästa, tror jag) Man kan se dom på swefilmer.com och några mer sidor kanske~ Här kommer lite bilder som jag har Screenshot:at från Instagram, DETTA KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN THE VAMPIRE DIARIES! :D Ok

Delena~<3 Jag hoppas VERKLIGEN ATT ELENA KOMMER BLI KÄR I DAMON IGEN, alltså hon har förlorat sina minnen och... Men det verkar som att hon kanske gillar honom ändå :) Och hon gjorde slut med den killen hon var tsm med. Så det är troligt att hon kanske kommer tillbaka till Damon igen^^ Jag hoppas iaf att dom är vänner~ Jag rycker synd om Damon pop något sätt också, för han älskar ju Elena ;.; Men vi håller tummarna! :D Vi ses imorgon! Eller kanske inte för imorgon ska jag sova över hos min kompis + jag ska på kalas^^ Men vi ses snart :D

Av Ella - 19 november 2014 18:52

Hejsan^^
Lyssnade på Iggy Azalea nyss~
Jag gillar hennes låt "Work" mest av alla. Akatsuki No Yona Episode 7 var underbar som vanligt, jag hade tårar i ögon typ :,D Imorgon har vi musik lektion :3 Juste, vi har ju idrott imorgon (jag hade glömt det helt)

Idag på engelskan skulle jag berätta om Chinatown i London på engelska~ Det gick jätte bra! Innan jag skulle göra det var jag nervös men när jag hade gjort det kändes det bra<>På bilden är det en drake som finns i Chinatown^^ Idag ska jag nog inte se på anime alls-.- Jag har inte så mkt tid~ Och det har inte kommit ut något avsnitt, tror jag;)
Vi ses i nästa inlägg~

Av Ella - 18 november 2014 17:43

Hejsan ^-^
*Lyssnar på musik*
I skolan idag hade vi kursval, det är en aktivitet som vi gör varje tisdag och jag har kör (alla kan välja olika bland tex kör, sport, jobba med garn, och mm) Jag hade då kör och jag kom lite försent men jag hade faktisk en anledning! Jag pratade med en fröken om viktiga grejor^^ Annars var det jätte kul dock pratade massa 8:or och 9:or. Och vår musiklärare blev arg på dom. Jag förstår henne. ~~Men som sagt annars var det jätte kul^_^
Gjorde precis min engelska läxa. Jag är överlycklig att jag gjorde den nu istället för sista sekunden~ Lyssnar på Rihanna - Man down :3 Jag gillar den låten xD Albumet heter Loud>.< Juste idag kommer Akatsuki No Yona ut!!! XD Jag har längtat efter den dag för dag till varje avsnitt^^ (eller jag har längtat efter den varje sekund (timme) typ) Jag kommer antagligen göra ett inlägg efter att jag har sett den :3 Idag eller imorgon<3 Jag har börjat att blogga varje dag nu^_^ Jag tycker om det<3 Jag ska försöka att göra det varje dag iallafall! Om jag någon gång inte bloggar beror det på: Att jag är sjuk eller läxor eller bara upptagen. Men jag har inte varit sjuk en enda dag på detta året (år 6). Eller jag har haft ont i huvudet men jag har gått i skolan ändå. Alltså jag har inte missat en enda lexikon i skolan^^ Juste det här med Akatsuki No Yona! Jag shipar Hak and Yona om ni inte visste det<3 *Wie* *Byter låt till S&M av Rihanna* Na na na na come on Na na na na Come on na na na na come on na na na na Come on, come on, come on... Feels so good bring bad (oh oh oh oh oh) There's no way I'm Turning back (oh oh oh oh oh) Now the pain is my pleasure cause nothing could measure (oh oh oh oh oh) Love is great, love is fine (oh oh oh oh oh)... Detta var lite text ur låten S&M av Rihanna<3 Jag gillar verkligen den låten^^
Vi ses^^ Kanske senare eller imorgon<3

Av Ella - 17 november 2014 16:34

Heja^^
Vi hade franska idag och nu har vi börjat lära oss "skolgrejer" typ penna, stol, sudd, osv. Innan sista lexikon gick jag snappat in och spelade Kim Kardashian :3 (Jag är typ beroende. Kan man säga) Jag skulle bara göra några jobb<3 Sedan började engelska lektionen och vi kollade på en film som var 30 min och den filmen var typ en fakta film om London^^ Vi ska göra en muntlig skoluppgift och då ska jag prata om Chinatown i London på engelska.. -.-' Jag är inte alls bra på engelsk uttal... '.' Men som tur är har jag en kompis som kan flytande engelska och hon hjälpte mig med uttalet<3 Thank You^-^ Juste nu kom jag och tänka på - Vi har snart so prov, eller omprov ;-; Jag var tvungen att göra om en liten del bara *_* Men min So lärare sa att allt annat var jätte bra... Eller bra! :3 (Hehe) Juste jag åt glass idag :3 Jag vet att det är höst men jag blev jätte sugen^^ Och jag åt då Magnum Strawberry and white chokolade (stav fel?) Det var jätte gott och jag åt det med mina vänner ~<3

Detta kan innehålla spoliers om du inte har sett Donten Ni Warau! :3 ^^
Nu kom jag och tänka på Donten Ni Warau, alltså... Det senaste avsnittet. Vi fick inte reda på om Tenka dog men det är troligt att han kommer dö eller att han är det redan ;-; En ny karaktär kom in iallafall han heter Hirari Abeno som var från 600 år sedan men att han har blivit "reborn" och han har bara en arm. Han hade innan också blivit kär i Botan<3 <3 Nu när han är "reborn" så drömmer han om henne och när han var för 600 år sedan. (Jag vet det är lite komplicerat) Jag längtar verkligen till nästa avsnitt och den kommer ut på Fredag (^-^)

Här är några characters från mangan Dengeki Daisy och jag är på Volume 13, och den är ongoing ^^ Ska läsa ikapp den nu :3
Vi ses xD
Och ha det så bra! :)

Av Ella - 15 november 2014 09:42

Jag glömde en sak igår~
Alltså jag glömde att visa vilka animes som kommer ut på lördagar och sändagar, så här är dom ;3

Jag älskar verkligen Ookami Shoujo To Kuro Ouji (Black Prince And Wolf Girl) xD Nu ska jag läsa ikapp Dengeki Daisy för jag hörde att det bara var kvar 7 kapitel ^.* (Jag vill inte att den ska vara slut än) Den är ju så himla bra! XD Jag skulle bli super glad om den blev till en anime<3 Någon som vet något? Kommentera!;)
Vi ses/Ella ^^

Av Ella - 14 november 2014 19:30

Hejsan ^^

Idag tänkte jag ''prata'' om boken som heter flickan vid glastornet, jag läser den nu. (jag har kommit långt) ^^

I min skola har vi ett projekt om att vi ska läsa en vallfri bok och sedan ska vi typ ''berätta'' om boken för klassen. Men lite mer avanserat, antar jag. Jag tänkte göra en recension om den idag (stav?) xD


♥ ❤ Bokrecension ♥ ❤

 

 

Namn: Flickan vid glastornet

Författare: Erika Vallin

Sidor: 239

Handling (på baksidan av boken: De svarta dimmorna kom allt närnare. En svepande dans genom tid och rum. Hon var inblandad i ett grått dis, utan känslor eller tankar. Så såg hon henne. Den odödliga drottningens bleka ansikte. 

...

Asrin förstår först inte varför mormor har släpat med sig till en konstig matteklubb i ett förfallet hus ute på djurgården. Men det som händer den kvällen, i det gamla huset, kommer förändra Asrins liv för alltid. Är hennes föräldrar verkligen döda? Vad är det för port som har öppnats? Och vem är det som döljer sig på den andra sidan?


Mina åsikter: Jag tycker verkligen om den här boken :) Även fast jag inte har läst klart den men jag har iaf kommit mer än hälften. :)  Först när jag såg den verkade den lite lättläst och den var för 9-12 åringar och jag brukar läsa 12-15 årings-böcker, men den här boken var inte dålig. Den funkar bra även fast man brukar läsa ''ungdomsböcker'', enligt mig. Jag fastnade i den nästan på första kapitlet och den är JÄTTE SPÄNNANDE den handlar ju om mystiska grejer och det finns även vardag i den, det är en väldigt bra blanding tycker jag. Den får 5/5 :D Eller kanske 4,5/5 :)


♥ ❤Jag rekommenderar den här boken till alla! ♥ ❤ Er som är (jag vet inte) BÖRJA LÄS DEN och om du inte gillar den kan du bara sluta läsa den♥ ❤


♥ ❤En annan bok som jag älskar är flyga högt av Katarina Von Bredow♥ ❤

Vi ses :)

Av Ella - 14 november 2014 18:06

Hej hej! :3 Sorry för mitt dåliga bloggande -.- Jag har bara haft väldigt mycket i skolan och jag tröttnade lite. Men ibland då och då så ska jag blogga :) (jag hoppas att jag lovar detta) Men det är inte 100% säkert~~~ Hehe;) Jag har haft två matteprov den här veckan och förra veckan hade jag kemi prov och så har jag haft biologiprov, so-prov... Osv. Nejmen nu ska jag sluta "prata" om det xD Idag kommer ett nytt avsnitt av Donten Ni Warau<3 Förra avsnittet var jätte bra men jätte sorgligt ;-; Jag vill inte att han ska dö :( Det blir för sorgligt då och jag kommer börja gråta (min mascara kommer rinna ner då) ^_* Hur som helst får jag hålla tummarna på att han överlever^^ (Ni som ser den här animen ni vet vem jag menar) ^^

Detta är då dom animerna (animes) som kommer ut idag, och den enda som jag ska se av dom är Donten Ni Warau ~~<3

Detta är dom som kommer ut på måndagar ^^

Dom som kommer ut på Tisdagar xD Akatsuki No Yona brukar jag se varje tisdag xD Den är jätte grym (bra)!!! XD

På Torsdag ser jag Shigatsu wa kimi no uso, och kanske någon mer ;)

Och här är fredag igen och nu ska jag se Donten ni Warau xD (jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra...)
Vi ses ~~ ^^
Btw, jag läser ikapp Dengeki Daisy snart - Wiee!xD

Presentation


ℰℓℓα ♔

➤ Stalk me ➤
✽ MAL: Kawaiinekoanime ✽
♪ Pinterest: Kawaiinekoanime ♪

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur mår du?
 Aldrig mått bättre
 Jättebra :D
 Bra ^^
 Helt okej ~
 Är sjuk...
 Dåligt :/
 Bajs

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sky Blue Bobblehead BunnySky Blue Bobblehead Bunny
Green Bow Tie
Sky Blue Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards