kawaiinekoanime

Alla inlägg under juni 2017

Av Ella - 17 juni 2017 09:00

Hello guys! 

Idag så ska jag berätta om mina favorit "male" mangakaraktärer.

Okey, let's go!

Natsume "Black Cat" Hyuuga

Relaterad bild



Bildresultat för gakuen alice natsume manga Bildresultat för gakuen alice natsume manga

Födelsedag: 27 november Stjärntecken: Skytte Alice: eld

 

Han är en av mina favoriter eftersom att jag älskar hans personlighet och eftersom att jag medlider de han varit med om. Jag shipar han med Mikan.

Rei Kashino

 

Bildresultat för rei mars


Rei älskar motorcyklar och han är en så skön och rolig kille. I like. 

 

Dessa var mina favorit manga "kille" mangakaraktärer.

Jag valde bara två denna gången och det var bra jobbat för att vara mig.

Ses med dag 12 snart

Kram!   

Av Ella - 12 juni 2017 10:15

Yes! Äntligen så kommer det en fråga som jag vet svaret på. Typ. Jag har ju många "female" mangakraktärer som jag älskar och som jag skrev på dag 3 så önskar jag att jag var Yona ifrån ANY vilket också betyder att hon är min favoritkaraktär. Men jag tänker även välja 2 andra för att det ska bli roligare och dessutom så har jag ju flera favoriter. 


Jag väljer 3 stycken (det är omöjligt annars!)

Okej så detta är mina top 3 kvinnliga manga karaktärer:


# Lele Cane (The One)

 

Cane Lele föddes i modebranschen. Hennes mamma var Taiwans toppmodell, och hennes pappa var också en modell tills en tragiskt flygkrasch lämade Lele utan föräldrar.
Därför är det ingen överraskning att Lele hatar branschen, hon tänker att det är yttligt o onödigt. Lele når fram till sin mormor, når hon är sjutton innan hon sugs in av sin mors syster, Ye Fei Hong, en modemodell (och före detta modell), övertygar den motvilliga Lele. Övertygad av sin moster försöker hon långsamt att gå in i modelleringsindustrin.


Bilder på Cane Lele:

 

    

   





#Yona (Akatsuki No Yona)
 

Älder: 16 år
Födelsedag: 7 april
Stjärntecken: Vädur
Höjd 157 cm

Som prinsessa upptogs Yona extremt noga och fick allt hon ville, tillexempel vackra smycken och kläder. Detta ledde till att
hon blev en bortskämd prinsessa.
Efter några livsförändrande händelser utvecklades Yona till en stark ung kvinna som bor för Kouka-rikets folk, samtidigt som hon
betalar tillbaka de vänner som hjälpt henne att överleva.

Källa: HÄR (Myanimelist)

Yona är en riktigt amazing karaktär eftersom att hon är en så stark kvinna och det ser man inte ofta i mangas. Från att vara en prinsessa som bara brydde sig om utseende (inte för att det är dåligt)
till att bli en stark och självständig tjej som kan försvara sig och slås mot gubbar. Hon är både smarte, starkare och snällare.

Bilder på Yona:
 
 

# Mikan Sakura (Gakuen Alice)

    

Hon letar efter sina vänner, hjälper dom, bryr sig om dom m.m Hon har ett hjärta av guld, hon är rolig, söt och energifull. Detta förklarar varför hon är en av mina favorit karaktärer. 


(Bilderna är inte mina! Tryck på bilderna för att komma till ägare/hemsida).

/Neko-chan

Av Ella - 11 juni 2017 09:00

Otp = one true pairing 

Detta var också en svår men en bra fråga. Jag kommer välja 3 Otps♥


# Nanaka Kinoshita & Chihaya Haijima (24 colors)

  

(⁄ ⁄^⁄ᗨ⁄^⁄ ⁄)


# Kakinouchi Takuma & Taneda Mayu (Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu)

 
♥Så söta

 

# Cane Lele & Eros Lanson "Yin" (The One)

 

(^////^)

Självklar så älskar jag också: 

♥Mikan & Natsum (Gakuen Alice)♥

♥Kira & Rei (Mars)♥ 

Jag älskar de JÄTTEMYCKET men jag valde att ta med lite

mindre populära på den här listan för att det skulle bli lite variation/lite roligare♥

Jag älskar även cirka 15 till otps när det gäller inom manga♥

Och när det gäller anime så har jag nog över 100♥ Lol♥

♥ Det skulle bli för långt om jag tog med alla♥

♥Kram♥

/Neko-chan


Av Ella - 10 juni 2017 10:30

*läser frågan*

Det var några chapters ifrån Akatsuki No Yona eftersom att den är ongoing.

Den är ju så spännande nu, man vill ju bara veta vad som ska hända xD

 

Bild länk: HÄR

 

"From a princess to a queen" 

Bild länk: HÄR


Sorry för kort inlägg, men måste tyvärr gå nu. Vi ses imorgon som vanligt ^o^

/Neko-chan

Av Ella - 9 juni 2017 11:15

Sae Kashiwagi ifrån Peach Girl är

definitivt den mest irriterande mangakaraktären som jag vet.

 

Hon gör allt för att förstöra Momo's liv och hon är sjukt ittiterande när hon fake gråter bara så att ingen ska misstänka något...  Det som är värst är att alla går på det!

Hon är typen som snor sin bästis pojkvän och det är därför hon är den mest irriterande mangakaraktären & animekaraktären jag vet. 

   

  

(INGA bilder tillhör mig och klicka bara på bilden för att komma till länken/ägaren!)


/Neko-chan 

Av Ella - 8 juni 2017 08:45

Hello! ^^

Det är svårt att välja, men om jag måste så väljer jag The One och Girls Of The Wild.

1. The one - Manhua

  

 

(tryck på bilderna för att komma till ägaren!)

Jag ÄLSKAR arten i Manhuan The One




2. Girls Of The Wild (en manga med färg vilket är speciellt och extra coolt).

 

Bild länk: HÄR

Super snyggt


BILD LÄNK: HÄR

Jag äger inga bilder i detta inlägget!


Det var allt för idag, älskar bådas art! ≧◡≦

/Neko-chan

Av Ella - 7 juni 2017 09:15

Hej! 

Idag så ska jag skriva om en manga som fått mig att gråta. Om jag ska vara ärlig så tror jag att de flesta drama mangas har fått mig att gråta. Det är omöjligt att bara välja en så därför väljer jag fyra och då så väljer jag: 


# Cat Street 

 

Bild länk: HÄR         Handling: HÄR

Varför? Jag grät när jag läste den här mangan eftersom att jag kände igen mig i många känslor som huvudpersonen hade och jag kunde relatera till mycket.



# Boku no Hatsukoi wo Kimi ni Sasagu (Secret Unrequited Love)

  

Bild länk: HÄR                                    Handling: HÄR

Varför? Den här mangan är om en sjuk person och om hans kärlek så det är ganska omöjligt att inte gråta någon gång. 



# Fruit Basket

 

Bild länk: HÄR         Handling: HÄR

Varför? Den här mangan har sorgliga moments och jag minns att jag grät på ett eller flera "moments".




# Mars


Bild länk: HÄR    Handling: HÄR

Varför?: Mars är en väldigt sorglig historia och den har genren psychological vilket betyder att den är väldigt psykologisk och den har mycket drama vilket nästan gör det omögligt att aldrig gråta. Men den är ändå sjukt värd att läsa. Jag har läst om den minst två gånger.♥


Jag har nog gråtit till flera, med det där är nog tillräckligt ^w^

/Neko-chan

Av Ella - 6 juni 2017 09:00

☆☆☆HELLO☆☆☆☆

Jag tror att det måste vara Skip Beat mangan,

men jag har inte läst klart den så det räknas nog inte.

 


Om inte Skip Beat! så blir det kanske Gakuen Alice & Love-Beerish!

 

Bild källa: HÄR

 

Förresten, igår så var jag uppe tidigt och promenerade, det är jätteskönt. Jag rekommenderar alla att göra det (även fast det kan vara jobbigt att komma iväg så blir det skönt i slutändan).

Nästa inlägg kommer imorgon klockan 09:15!

 

 /Neko-chan

PS: Förlåt för kort inlägg! Längre imorgon

Presentation


ℰℓℓα ♔

➤ Stalk me ➤
✽ MAL: Kawaiinekoanime ✽
♪ Pinterest: Kawaiinekoanime ♪

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur mår du?
 Aldrig mått bättre
 Jättebra :D
 Bra ^^
 Helt okej ~
 Är sjuk...
 Dåligt :/
 Bajs

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sky Blue Bobblehead BunnySky Blue Bobblehead Bunny
Green Bow Tie
Sky Blue Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards