kawaiinekoanime

Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Ella - 5 juni 2017 09:00

Hejsan!

Detta var en svår fråga eftersom att jag vet att alla gillar olika och eftersom att jag inte har läst så många mangas. Men om jag måste välja en manga så skulle jag välja Basara eftersom att det är en grym manga med en grym story.


Recension av Basara

Handling: Basara handlar om Sarasa som växte upp med hennes tvillingbror Tatara som var "The Destiny's child/boy of destiny". Men en dag så dör Tatara i en strid och Sarasa bestämmer sig för att ta över hans identitet i hemlighet och låtsas vara honom. Hon träffar en kille Shuri och blir förälskad i honom, samtidigt som hon har bestämt sig för att döda "The Red King" tillsammans med en grupp av "fighters" för hämnd för hennes bror. Hon måste klara sig själv utan att någon ska förstå att det är hon - Sarasa. 

Läs på MYANIMELIST för en bättre beskrivning: HÄR

Genre(s): Adventure, Drama, Fantasy, Romance, Shoujo.

Rating: 8.54 på Myanimelist 

My rating: ♥ 10 av 10♥

 

Min åsikt: Storyn är väldigt välbyggd och Basara är en av de mest spännande mangas jag läst. Jag kunde nästan inte sluta att läsa och jag hade ingen aning om vad som skulle hända och det fick mig att vilja veta ännu mer!


Favorit karaktärer: Sarasa "Tatara" och Shuri.

Sarasa

 

Ålder: 15 år

Sarasa tar namnet av hennes mördare tvilling och börjar leva som honom dagen när han dör.

Även bland hennes allierande vet få att hon är en tjej.

Sarasa hoppas skapa ett land som är fruktbart, fullt av frihet och utan strid och krig.

Källa: HÄR


Shuri

  

Kejsarens yngste son, han regerar över Saikoku (västra Japan)

som inkluderar Chugoku, Shikoku och Kyūshū.

Han är en väldigt bra svärdsman och han har en intressant personlighet.


 

 

SPOILERS!!!

SPOILERS!!!

SPOILERS!!!

Shuri är "The Red King" och han vet inte om att Sarasa är Tatara.

Han blir kär i henne även när båda hatar varandra. Han mördade den "riktiga" Tatara

 

Källa: HÄR (Myanimelist)


Bilderna är inte mina och jag äger dom inte! All beröm/kredit är till ägaren av bilden. Om du trycker på dom så kommer du till där jag hittade de - Alltså på Myanimelist bl.a

 

/Neko-chan

Presentation


ℰℓℓα ♔

➤ Stalk me ➤
✽ MAL: Kawaiinekoanime ✽
♪ Pinterest: Kawaiinekoanime ♪

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur mår du?
 Aldrig mått bättre
 Jättebra :D
 Bra ^^
 Helt okej ~
 Är sjuk...
 Dåligt :/
 Bajs

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sky Blue Bobblehead BunnySky Blue Bobblehead Bunny
Green Bow Tie
Sky Blue Bow Tie

Skapa flashcards