kawaiinekoanime

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Ella - 21 maj 2014 11:24

Kon'nichiwa!    

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag, jag har varit sjuk.

Har jag sagt att jag har sett klart Sugar Sugar Rune?

För det har jag <3

Anime: Sugar Sugar Rune

Avsnitt: 51

Genre(s): Fantasy, Magic, Shoujo, romance

Handling: Chocolat Meilleure och Vanilla Mieux är två häxor som är med i en tävling för att se vem som kommer att bli den nya drottningen av Magical World. De måste resa till den mänskliga världen och samla hjärtan från människor. Den som samlar flest "mänskliga hjärtan" vinner. Trots att de är rivaler, de två är fortfarande bästa vänner. 

 

 

Chocolat Meilleure och Vanilla Mieux

(Chocolat är hon med den svarta klänningen och Vanilla med den vita/blåa klänningen) 

 

Pierre och Chocolat 

Min åsikt: Jag tycker verkligen om den här animen! 

Jag gillar att den hade magi i sig och med mycket fantasy och färger.

Jag tyckte också om att det fanns romance i den 

Betyg:       AV     

                        ♥ 5 av 5 hjärtan 

 

 

Favorit karaktärerChocolat MeilleurePierre, Corne Meilleure.

Chocolat Meilleure

 

Ålder: 12 år kanske


Chocolat är en glad och rolig tjej med en kraftfull personlighet och seriens huvudperson. Chocolat är en extrovert. Hon är bästa vän med Vanilla och dotter till den sena häxan Cinnamon. Chocolat har långt, rakt orange hår, stora smaragdgröna ögon och spetsiga öron. Hon är inte lika populär som Vanilla sedan hennes skandalösa humör gör att de flesta pojkar är rädda för henne. I den magiska världen, bor hon med sin morfar, Corne, en mäktig trollkarl som, har en viss motvilja för Blanca och har ett dåligt humör.

Spoilers !!! Om du inte vill veta vad som händer i serien.

Som serien fortskrider, börjar hon bli kär i Pierre, även om det är förbjudet för häxor, för att låta deras hjärtan stjälas av människor.

Hennes födelsedag är 13 augusti.
På franska betyder namnet  "Better (Bäst) Chocolate".

Källa: HÄR

Jag tycker om Chokolat för att hon har så mycket energi och

hon är en väldigt bra vän. Hon gör vad hon vill! 

Pierre Tempéte Neige

 

Ålder: 12

Personlighet: Pierre personlighet är som ingen annan, en del tillbringar år med att försöka vara som Pierre, men det är svårt att Pierres perfektion är ofta onåbar för de flesta.

Han har glittrande blå ögon som är "Åh så isiga" Hans hår är färgen på ljus guld

Källa: HÄR

 

Spoilers!!!Om du inte vill veta om vad som händer i serien.

Han var ju elak/ond i början men i slutet blir han ju god så jag tycker att hon var egentligen aldrig ond det var bara för att han hade ett noir hjärta i sig. Och jag tycker att Chokolat och honom är ett bra par ♥

 

Sayonara/Kawaiineko

Presentation


ℰℓℓα ♔

➤ Stalk me ➤
✽ MAL: Kawaiinekoanime ✽
♪ Pinterest: Kawaiinekoanime ♪

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur mår du?
 Aldrig mått bättre
 Jättebra :D
 Bra ^^
 Helt okej ~
 Är sjuk...
 Dåligt :/
 Bajs

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sky Blue Bobblehead BunnySky Blue Bobblehead Bunny
Green Bow Tie
Sky Blue Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards