kawaiinekoanime

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Ella - 23 maj 2014 13:55

Hello!   

Jag skrev på engelska för att

jag har precis haft engelska lektion. 

GUD SÅ VARMT DET ÄR! typ 30 grader

Just nu är det 26 grader i skuggan 

och i solen är det nog 33 grader ungefär ~

Iallafall i Göteborg 

 

Jag önskar att jag skulle ha massor av glass i kylen just nu.

 

   

Så sugen jag är på glass, chokladglass, vaniljglass, hallonglass, mangoglass, jordgubbsglass <3

Min kompis ska kanske komma hem till mig idag 

I'm happy!

It's Friday!

it's the weekend!

  

Nu ska jag se på anime eller kanske läsa manga  ♥

Sayonara/kawaiineko

Av Ella - 23 maj 2014 07:00

Kon'nichiwa!

Gakuen Alice är en underbar anime!

Jag såg den animen för typ ett år sen

men jag har sett om några avsnitt för ett tag sen.

Anime: Gakuen Alice (eller Alice Academy)

Avsnitt: 26

Genre(s): Comedy, Magic, School, Shoujo, Romance

Handling: Sakura Mikan och Imai Hotaru är bästa vänner, och Mikan är chockad över att Hotaru börjar i en annan skola i Tokyo för begåvade studenter som henne - Alice Academy. Mikan hör rykten om att eleverna är som fångar där, och orolig vad som skulle hända med Hotaru, går hon till skolan själv. Hon får reda på alla underbara saker om denna skolan. Men hon får också många överraskningar.

 

Mikan, Natsume, Ruka, Hotaru, och Narumi som är en lärare.

 

Detta är Sakura Mikan och Imai Hotaru

(Mikan är hon med flätor och Hotaru är hon med mörkt hår)(I manga)

 

Mikan och Natsume och Ruka

Natsume är han med mörkt hår

Ruka är han med ljust hår

 

♥ Natsume och Mikan 

 

 

Det finns både en anime och en manga,

och jag har läst lite ur mangan och det finns lite mer romance i den.

Betyg:      AV     

♥ 5 av 5 hjärtan 

Favorit Karaktärer: Sakura Mikan, Natsume Hyuuga

Sakura Mikan

 

 

Namn: Sakura Mikan

Ålder: 10-11 år

Födelsedag: 1 Januari

Mikan är huvudpersonen i berättelsen. Hon är en söt, energisk, godmodig flicka, men hennes klumpighet gör henne i trubbel. Hon brukade bo med sin morfar på landet. 

Jag gillar henne för att hon är rolig, söt och bra :3

Spoilers!! Läs inte detta (den lilla texten) om du inte vill veta något som händer i serien

Genom hela historien har hon en hel del effekt på Natsume och Ruka,

som båda började bli kär i henne. Som berättelsen fortskrider

hon blir omtyckt och beundrad av en hel del av de människor.

(Hon passar bra ihop med Natsume) 

Källa: HÄR

Natsume Hyuuga

   

Namn: Natsume Hyuuga (kallas också för Black Cat)

Ålder: 11 år

Födelsedag: 27 November

Natsume är en extremt intelligent , han är som ett geni , och trots detta , skolkar han klass ofta.

Det är många personer som hatar honom för att han har en farliga Alice och kall attityd. Han blir mobbad.

Jag tycker verkligen om den här personen/karaktären både utseendet och hanns personlighet o allt <3

Källa: HÄR

Sayonara/kawaiineko kramar

Presentation


ℰℓℓα ♔

➤ Stalk me ➤
✽ MAL: Kawaiinekoanime ✽
♪ Pinterest: Kawaiinekoanime ♪

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur mår du?
 Aldrig mått bättre
 Jättebra :D
 Bra ^^
 Helt okej ~
 Är sjuk...
 Dåligt :/
 Bajs

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sky Blue Bobblehead BunnySky Blue Bobblehead Bunny
Green Bow Tie
Sky Blue Bow Tie

Ovido - Quiz & Flashcards